Als digitale klant ontvang je standaard je bank- en verzekeringsdocumenten in je KBC-apps en in Doccle. Je kunt er wel voor kiezen om je KBC-facturen in andere formaten te ontvangen (via mail). Je moet daarvoor éénmalig zelf een mailadres instellen in KBC Touch of in KBC Business Dashboard.
KBC Touch
1 Meld je aan in KBC Touch
KBC Touch gebruik je op je PC of op je tablet.
2 Ga naar je profiel
Eens aangemeld, zie je rechts boven jouw naam en profielfoto. Klik op het pijltje rechts naast jouw naam om je profiel te openen.
3 Profiel
Open je communicatievoorkeuren.
4 Communicatievoorkeuren
Klik op het pijltje naast "kies een ander formaat voor automatische factuurverwerking"
5 Persoon kiezen
Hier krijg je een lijst van personen/vennootschappen waar je een mailadres kan instellen om je vervaldagberichten via e-mail te ontvangen.
Je moet per persoon/vennootschap een mailadres instellen.
6 Mailadres invullen
Vul het mailadres in en klik op ' bevestigen'.
De mails worden verstuurd vanaf het verzendadres 'noreply@invoicing.kbc.be'.
Check of deze mails niet in je spam terechtkomen en voeg, indien nodig, dit mailadres toe aan je vertrouwde contactpersonen in je mailprogramma.
7 Scherm sluiten
Sluit het scherm 'factuurvoorkeuren' met het kruisje rechst boven.
8 Keer terug naar het beginscherm
Keer terug naar het beginscherm van KBC Touch met het pijltje links boven.
9 Klaar!
Telkens KBC een vervaldagbericht toevoegt, zal je daarvan een verwittiging krijgen per mail met een kopie van het vervaldagbericht als bijlage (pdf).
De mails worden verstuurd vanaf het verzendadres 'noreply@invoicing.kbc.be'.
Gebruik je een apart mailadres om facturen te ontvangen, gebruik dit dan hier. Je kan per persoon/vennootschap een afzonderlijk mailadres instellen
Standaardcommunicatie van KBC wordt naar het mailadres gestuurd dat in je profiel hebt ingesteld.
KBC Business Dashboard
1 Meld je aan bij KBC Business Dashboard
KBC Business Dashboard gebruik je op je PC. Deze toepassing wordt enkel gebruikt door ondernemingen.
2 Open Instellingen
Eens aangemeld, klik op 'Instellingen'
3 Persoonlijke instellingen
In het scherm met persoonlijke instellingen scroll je naar beneden naar 'bedrijfsinstellingen' en kies daar 'Bedrijfscommunicatie'.
4 Bedrijfscommunicatie
Onder 'bedrijfscommunicatie' op het frame 'factuurvoorkeuren' klik je op 'je facturen automatisch verwerken'.
5 Facturen en vervaldagberichten ontvangen
Hier krijg je een lijst van alle vennootschappen waar je een mailadres kan instellen om je vervaldagberichten via e-mail te ontvangen.
Je moet per vennootschap een mailadres instellen. Klik op het pijltje rechts naast de naam.
6 Verwerking facturen
In het scherm 'verwerking facturen' kies je de bovenste keuzeknop 'E-mail met een ubl- en pdfbestand'
7 Mailadres invullen
Vul het mailadres in waarop je deze documenten wil ontvangen, en klik op 'bevestigen'