Als digitale klant ontvang je standaard je bank- en verzekeringsdocumenten in je KBC-apps en in Doccle. Je kunt er wel voor kiezen om je KBC-facturen in andere formaten te ontvangen (via mail). Je moet daarvoor éénmalig zelf een mailadres instellen in KBC Touch of in KBC Business Dashboard.


KBC Touch

1 Meld je aan in KBC Touch

KBC Touch gebruik je op je PC of op je tablet.

Naar KBC Touch

2 Ga naar je profiel

Eens aangemeld, zie je rechts boven jouw naam en profielfoto. Klik op het pijltje rechts naast jouw naam om je profiel te openen.

3 Profiel

Open je communicatievoorkeuren.

4 Communicatievoorkeuren

Klik op het pijltje naast "kies een ander formaat voor automatische factuurverwerking"

5 Persoon kiezen

Hier krijg je een lijst van personen/vennootschappen waar je een mailadres kan instellen om je vervaldagberichten via e-mail te ontvangen.

Je moet per persoon/vennootschap een mailadres instellen.

6 Mailadres invullen

Vul het mailadres in en klik op ' bevestigen'.

De mails worden verstuurd vanaf het verzendadres 'noreply@invoicing.kbc.be'.

Check of deze mails niet in je spam terechtkomen en voeg, indien nodig, dit mailadres toe aan je vertrouwde contactpersonen in je mailprogramma.

7 Scherm sluiten

Sluit het scherm 'factuurvoorkeuren' met het kruisje rechst boven.

8 Keer terug naar het beginscherm

Keer terug naar het beginscherm van KBC Touch met het pijltje links boven.

9 Klaar!

Telkens KBC een vervaldagbericht toevoegt, zal je daarvan een verwittiging krijgen per mail met een kopie van het vervaldagbericht als bijlage (pdf).

De mails worden verstuurd vanaf het verzendadres 'noreply@invoicing.kbc.be'.

Gebruik je een apart mailadres om facturen te ontvangen, gebruik dit dan hier. Je kan per persoon/vennootschap een afzonderlijk mailadres instellen

Standaardcommunicatie van KBC wordt naar het mailadres gestuurd dat in je profiel hebt ingesteld.


KBC Business Dashboard

1 Meld je aan bij KBC Business Dashboard

KBC Business Dashboard gebruik je op je PC. Deze toepassing wordt enkel gebruikt door ondernemingen.

2 Open Instellingen

Eens aangemeld, klik op 'Instellingen'

3 Persoonlijke instellingen

In het scherm met persoonlijke instellingen scroll je naar beneden naar 'bedrijfsinstellingen' en kies daar 'Bedrijfscommunicatie'.

4 Bedrijfscommunicatie

Onder 'bedrijfscommunicatie' op het frame 'factuurvoorkeuren' klik je op 'je facturen automatisch verwerken'.

5 Facturen en vervaldagberichten ontvangen

Hier krijg je een lijst van alle vennootschappen waar je een mailadres kan instellen om je vervaldagberichten via e-mail te ontvangen.

Je moet per vennootschap een mailadres instellen. Klik op het pijltje rechts naast de naam.

6 Verwerking facturen

In het scherm 'verwerking facturen' kies je de bovenste keuzeknop 'E-mail met een ubl- en pdfbestand'

7 Mailadres invullen

Vul het mailadres in waarop je deze documenten wil ontvangen, en klik op 'bevestigen'